Misyonumuz
Vizyonumuz
PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI (PEA)
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları programının amaçları şu şekildedir:
Amaç 1:
Alanına özgü temel bilgi ve becerileri kullanarak muhasebe ve vergi uygulamalarını yasal düzenlemelere ve güncel mevzuata uygun şekilde yerine getirir.
Amaç 2:
Mesleki etik ilkelere uygun hareket eder, toplumsal sorumluluk bilinciyle çalışır, çevre ve kalite konularına duyarlılık gösterir ve ekip içinde etkin rol alır.
Amaç 3:
Karşılaştığı mesleki veya alan dışı sorunlara çözüm üretir; muhasebe uygulamalarında analitik düşünme, karar verme ve problem çözme becerilerini kullanır.
Amaç 4:
Muhasebe alanındaki gelişmeleri takip eder, yaşam boyu öğrenme bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve mesleki hedefleri doğrultusunda kariyerine yön verir.
Amaç 5:
Muhasebe bilgilerini açık, anlaşılır ve uygun biçimde sözlü, yazılı ve dijital ortamda ifade eder; temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle mesleki gelişimini destekleyebilir.
- Muhasebe ve denetim mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Muhasebe mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Muhasebe mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, yapay zeka, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Muhasebe alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Muhasebe alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü olarak kendini ifade edebilir, özgeçmiş hazırlayabilir ve meslektaşları ile yazılı iletişim kurar.
- Muhasebe ve vergi hizmetlerini yerine getirmede mesleki ilkelere, yasal mevzuata hakimdir ve denetim ve muhasebe standartlarının genel çerçevesi hakkında bilgi sahibidir.
- Finansal tabloları düzenler ve analiz eder.
- Muhasebe ve vergi bilgilerini ekonomi, sosyoloji, hukuk gibi disiplinlerle ilişkilendirir.
- Ticari bilgi, belge, defter ve bildirimler ile bunların elektronik ortamdaki uygulamaları konusundaki usul ve esasları açıklar.
OLUMLU |
OLUMSUZ |
|
İÇSEL |
Güçlü Yanlarımız |
Zayıf Yanlarımız |
|
|
|
DIŞSAL |
Fırsatlarımız |
Tehditlerimiz |
|
|
MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ KALİTE KOMİSYONU | ||
Sıra No | Adı Soyadı | Görevi |
1 | Dr. Öğr. Üyesi TEVHİT KAHRAMAN | Başkan |
2 | Doç. Dr. TOLGA ALA(Bölüm Başkanı) | Üye |
3 | Dr. Öğr. Üyesi ENVER SÜMER | Üye |
4 | Öğr. Gör. KÜBRA PAMUKÇUOĞLU | Üye |
MUHASEBE VE VERGİ BÖLÜMÜ DANIŞMA KURULU | ||
Sıra No | Adı Soyadı, Kurumu/Paydaş Türü | Görevi |
1 | Doç. Dr. TOLGA ALA(Bölüm Başkanı) | Başkan |
2 | Dr. Öğr. Üyesi TEVHİT KAHRAMAN | Başkan Yardımcısı |
3 | Öğr. Gör. KÜBRA PAMUKÇUOĞLU | İç Paydaş/Üye |
4 | SMMM Orhan ÇİÇEK(Mezun Öğrenci) | Dış Paydaş /Üye |
4 | SMMM Ahmet UÇAR | Dış Paydaş /Üye |
4 | SMMM Yavuz ŞENOCAK | Dış Paydaş /Üye |
MUHASEBE VE VERGİ UYGULAMALARI PROGRAMI
PAYDAŞ ANALİZİ
Paydaşların Belirlenmesi
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı olarak, eğitim-öğretim faaliyetlerimizin tüm aşamalarında doğrudan veya dolaylı etkiye sahip olan iç ve dış paydaşlarımız sistematik biçimde belirlenmiştir. Paydaş belirleme sürecinde aşağıdaki sorular esas alınmıştır:
- Faaliyetlerin yürütülmesi için kimlerle iş birliği yapılmalıdır?
- Faaliyetlerin yürütülmesi kimin çıkarlarını etkiler?
- Faaliyetler sonucunda kim(ler) bilgilendirilmelidir?
- Sürekli iyileştirme süreçlerinde kimlerin katkısı alınmalıdır?
Kullanılan Yöntem
Paydaşlar; “İç Paydaşlar” (yönetim, personel, öğrenciler vb.) ve “Dış Paydaşlar” (mezunlar, sektör temsilcileri, kamu kurumları vb.) olmak üzere iki temel gruba ayrılmıştır. Etki ve önem derecelendirmeleri 1–5 arasında Likert ölçekle yapılmış, ardından Etki × Önem = Skor formülü kullanılarak öncelik düzeyleri belirlenmiştir.
Tablo 1. Paydaş Etki/Önem Matrisi
ETKİ/ÖNEM | ZAYIF | GÜÇLÜ |
ÖNEMSİZ | İzle | Bilgilendir |
ÖNEMLİ | Çıkarlarını Gözet, Dahil Et | Birlikte Çalış |
Muhasebe ve Vergi Uygulamları Programı Paydaş Analizi Tablosu
Sıra | Paydaş | Paydaş Türü | Etki | Önem | Skor | Öncelik | Öncelik Türü |
1 | Rektörlük | İç Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
2 | MYO Yönetimi | İç Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
3 | Öğrenciler | İç Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
4 | Akademik Personel | İç Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
5 | İdari Personel | İç Paydaş | 5 | 4 | 20 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
6 | Mezunlar | Dış Paydaş | 5 | 4 | 20 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
7 | MEB ve YÖK | Dış Paydaş | 5 | 4 | 20 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
8 | Staj Kurumları | Dış Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
9 | İşveren Temsilcileri / Sektör Danışma Kurulu | Dış Paydaş | 4 | 4 | 16 | 2. Derece | Çıkarlarını Gözet, Dahil Et |
10 | Yerel Yönetimler | Dış Paydaş | 4 | 3 | 12 | 3. Derece | Bilgilendir |
11 | Basın-Yayın Kuruluşları | Dış Paydaş | 3 | 3 | 9 | 4. Derece | İzle |
12 | Sivil Toplum Kuruluşları | Dış Paydaş | 3 | 3 | 9 | 4. Derece | İzle |
13 | TÜBİTAK / TUBA | Dış Paydaş | 2 | 2 | 4 | 4. Derece | İzle |
Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı olarak yürüttüğümüz paydaş analizi sonucunda, programın başarısını doğrudan etkileyen iç ve dış paydaşların büyük çoğunluğunun 1. derece öncelikli olduğu tespit edilmiştir. Özellikle Rektörlük, MYO Yönetimi, öğrenciler, akademik personel ve mezunlar gibi aktörlerle iş birliği düzeyinin “Birlikte Çalış” stratejisiyle sürdürülmesi gerektiği belirlenmiştir.
Bu paydaşlar ile olan ilişkilerimiz, müfredat geliştirme, kalite güvencesi, staj koordinasyonu, mezun izleme, sektörel güncelleme ve dış paydaş danışma kurulu faaliyetleri gibi temel süreçlere doğrudan entegre edilmiştir. Bu sayede paydaşların program çıktıları üzerindeki etkileri izlenebilmekte ve geri bildirimleri sürekli iyileştirme mekanizmasına dahil edilmektedir.
2. ve 3. derece öncelikli paydaşlar (örneğin işveren temsilcileri, yerel yönetimler) ile olan ilişkiler ise belirli periyotlarla bilgilendirme, anket ve iş birliği protokolleri üzerinden sürdürülmektedir. Bu grupların da ilerleyen süreçlerde daha aktif paydaşlar haline gelmesi için stratejik katılım modelleri geliştirilmektedir.
4. derece öncelikli paydaşlar ise (örneğin vakıflar, basın, TÜBİTAK gibi kuruluşlar) şu aşamada daha çok izleme düzeyinde değerlendirilmektedir. Ancak ilerleyen dönemlerde proje, tanıtım ve sosyal katkı faaliyetlerinde bu paydaşlarla etkileşimin artırılması planlanmaktadır.
Bu sistematik analiz, paydaşlarımızla kurulan ilişkinin yalnızca biçimsel değil; aynı zamanda fonksiyonel, sürdürülebilir ve kalite odaklı bir zemine oturmasını sağlamaktadır. Elde edilen bulgular, MEDEK’in kalite güvence döngüsü çerçevesinde yürütülen tüm eğitim ve iyileştirme faaliyetlerinde rehberlik etmektedir.