Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı Hakkında
Sanayi devriminden sonra üretimde yaşanan baş döndürücü gelişmeler büro faaliyetlerini örgütlerin vazgeçilmezlerinden birisi olmasını sağlamıştır. İşletmelerin ayakta kalabilmesi için üretim ne kadar önemliyse, örgüt işlerinin takibi açısından büro işleri de o denli önem arz etmektedir. Günümüz çağdaş işletmelerinde görev alan yönetici asistanları, yöneticinin örgütsel ve yönetsel görevlerinde onu her bakımdan destekleyen, onun yokluğunda onun görevlerini yerine getiren, örgütsel imaj oluşturan, ekip oyuncusu olarak görev ifa eden, kariyer ve iş planlaması, kanaat önderliği ve ilişki uzmanlığı yapan bir meslek olarak önem kazanmaktadır.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı eğitim-öğretim müfredatı kapsamında sunulan derslerle öğrencilerin günümüz çalışma hayatında büro yöneticileri ve yönetici asistanlarından beklenilen sorumlulukları yerine getirebilecekleri bilgi birikimine sahip olmaları hedeflenmektedir. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programından mezun olan öğrenciler özel, kamu ve kâr amacı gütmeyen tüm kurumlarda büro elemanı ve yönetici asistanı olarak çalışabilmektedir.
Programın Temel Amaçları
Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı sağlayan ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Kimler Tercih Etmeli?
Hazırlanmakta.
Eğitim Süreci ve İçeriği
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Programı, 2 yıllık ön lisans eğitimi sunar ve 4 yarıyıldan oluşur. Program içeriği hem teorik hem de uygulamalı dersleri kapsamaktadır:
• Meslek Dersleri:
• Destekleyici Dersler:
• Uygulamalı Dersler:
Program kapsamında öğrencilerin mezuniyet öncesinde sektörel deneyim kazanmasını sağlamak amacıyla 20 iş günü süreli zorunlu mesleki staj uygulaması bulunmaktadır. Bu staj, öğrencilerin iş dünyasına adaptasyonunu kolaylaştırır.
Mezuniyet ve İstihdam
İş imkânları çok geniş olan programımızdan mezun olan öğrencilerimiz hem özel sektör kuruluşlarında hem de kamu kuruluşlarında çalışma olanağına sahiptir. Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS) ile personel alan birçok kurum Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı mezunlarını istihdam ettirmektedir. Bilgisayar kullanmayı bilen, ofis yönetme becerisine sahip, iletişim becerisi güçlü, mesleki yazışma bilgisi ile donatılmış mezunlarımız özel sektör kuruluşlarında da çalışabilmektedir.
Programda öğrenciler, çağdaş büro yönetimi için gerekli olan bilgisayar ve diğer ofis araçlarını kullanabilecek şekilde eğitilmektedir. Programda sadece, teorik bilgiler değil, bunun yanında uygulamaya yönelik faaliyetlere de yer verilmektedir.
Misyonumuz
Vizyonumuz
PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI (PEA)
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programının amaçları şu şekildedir:
Amaç 1: Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin temel kavramları tanımak ve kullanabilmek.
Amaç 2: Alana ilişkin gerekli verilerin tespiti, toplanması ve işlenmesini gerektiği gibi yaparak, pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek.
Amaç 3: Büro yönetimi ve sekreterliğe ilişkin tasarımları ve uygulamaları ast, üst ve paydaşlarına gerektiği şekilde açıklayabilmek.
Amaç 4: Gerekli seviyelerde takım çalışmaları başlatabilmek, uygulamak ve sürdürebilmek.
Amaç 5: Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin yeniliklerin takip edilmesi, gerekli olanlarının öğrenilmesi ve uygulanması.
Amaç 6: Öngörülmeyen durumlara ilişkin oluşan ve oluşabilecek sorunları belirleme ve çözümleyebilme.
Amaç 7: Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan iş görenlerin denetlenmesi ve değerlendirmelerinin objektif olarak yapılabilmesi.
Amaç 8: Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
Amaç 9 : Temel bilgisayar kullanımı ve alanına ilişkin gerekli yazılımların kullanılabilmesi.
Amaç 10: Büro yönetimi ve sekreterlik alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak ve uygulayabilmek.
Amaç 11: Büroların düzenine ilişkin gerekli dosyalama ve arşivleme çalışmalarını gerçekleştirebilmek.
Amaç 12: Büro yönetimi ve sekreterlik alanında yapılması muhtemel toplantı ve törenlere ilişkin zaman ve protokol düzenlemelerini yapabilmek.
Amaç 13: Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilmek.
Amaç 14: Çevre konularında duyarlı ve sosyal ilişkilerde tutarlı olabilmek.
PROGRAM EĞİTİM HEDEFLERİ(PEH)
Hedef 1: Kurumunu temsil etme, diğer çalışanlara örnek olabilme adına resmi ortamlarda protokol bilgisini kazanma, bu bilgileri uygun yer ve zamanda iletişim içinde bulunduğu kişi ve kurumlarla çalışırken davranış olarak sergileme ve uygulama becerisi
Hedef 2: Temel bilgisayar programlarını öğrenme ve web işlemlerini yapma becerisi
Hedef 3: Bilgisayarda mesleki yazışmaları, resmi yazıları, iş yazıları ve özel yazıları hızlı ve etkin bir şekilde hazırlayabilme becerisi
Hedef 4: Kurum içi ve dışı belge akışını takip etmek, dosyalama ve arşivleme sistemlerini öğrenip uygulayabilme becerisi
Hedef 5: Bilgisayar ortamında klavye ile 10 parmak seri yazabilme alışkanlığı ve yeterliliklerine sahip olma becerisi
Hedef 6: Örgütsel faaliyetlerde zamanı etkili şekilde kullanma becerisi
Hedef 7: İşletme kurma fikri oluşturup, kuruluş işlemlerini yürütmek ve faaliyete açma becerisi
Hedef 8: Kişisel ve sosyal yaşam ile ilgili hukuki hak ve sorumlulukları kavrama becerisi
Hedef 9: İş yaşamı ve sosyal güvenlik ile ilişkili hukuki hak ve sorumlulukları kavrama becerisi
Hedef 10: Yönetici asistanlığı mesleğini tanıyıp, yönetici asistanının görev ve sorumluluklarını öğrenme bilinci
Hedef 11: Büro yönetimi ile ilgili temel kavramları analiz etme becerisine sahip olma
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programı çıktıları, ders içerikleri ve diğer programa ilişkin bilgiler, “Ders Bilgi Paketi” sayfasında yer almaktadır.
Programın Ders Bilgi Paketi web sayfasına erişmek için tıklayınız.
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı programında zorunlu staj uygulaması olup, staj işlemlerine ilişkin süreçler, Program Staj Koordinatörü, Yüksekokul Staj Koordinatörü ve Birim Staj Sorumlusu ile birlikte yürütülmektedir.
Staj işlemlerine ilişkin süreç takvimi, duyurular ve evraklara, buradan ulaşabilirsiniz.
Büro Hizmetleri ve Sekreterlik bölümü staj menüsü için tıklayınız