Misyonumuz
Vizyonumuz
PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI (PEA)
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programının amaçları şu şekildedir:
Amaç 1:
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kuralları doğrultusunda, havaalanı, havayolu ve yer hizmetleri işletmelerinde operasyonel süreçleri yürütebilecek bilgi, beceri ve tutumlara sahip nitelikli ara eleman yetiştirmek.
Amaç 2:
Öğrencilerin müşteri memnuniyeti, hizmet kalitesi ve havacılık emniyeti ilkelerine uygun hareket edebilen, iletişim becerileri güçlü ve çözüm odaklı bireyler olmalarını sağlamak.
Amaç 3:
Mezunların, mesleki etik değerleri benimseyen; yaşam boyu öğrenme yaklaşımını sürdüren ve sektördeki teknolojik gelişmeleri takip edebilen bireyler olarak yetişmesini sağlamak.
Amaç 4:
Havacılık sektöründe toplumsal katkı sunabilecek, çevreye ve sürdürülebilirliğe duyarlı, toplumsal sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmek.
PROGRAM EĞİTİM HEDEFLERİ (PEH)
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programı amaçları doğrultusunda oluşturulan hedefler ise şunlardır:
Hedef 1.1: Öğrencilere yer hizmetleri, yolcu hizmetleri ve uçuş operasyonlarına yönelik temel bilgi ve uygulamaları kazandırmak
Hedef 1.2: ICAO, IATA, SHGM gibi otoritelerin kuralları doğrultusunda süreç yönetimi bilgisi vermek
Hedef 1.3: Senaryo temelli uygulamalarla, yük planlaması, apron kuralları ve acil durum senaryoları üzerinde pratik yapmalarını sağlamak.
Hedef 2.1: Yolcu hizmetleri, müşteri ilişkileri ve şikâyet yönetimi alanlarında iletişim becerileri geliştirmek
Hedef 2.2: Emniyet kültürünü benimsetmek amacıyla sektöre özgü güvenlik farkındalık eğitimleri sunmak
Hedef 3.1: İş etiği, sorumluluk ve mesleki ilkelere yönelik farkındalık seminerleri düzenlemek
Hedef 3.2: Güncel havacılık teknolojileri ve dijital sistemlerle ilgili içeriklerin derslerde kullanılmasını sağlamak
Hedef 3.3: Sektörel gelişmeleri izlemeye yönelik teknik gezi, seminer ve mesleki sertifika programlarına yönlendirme yapmak
Hedef 4.1: Havacılıkta çevresel sürdürülebilirlik uygulamaları (karbon ayak izi, atık yönetimi, yeşil havalimanı uygulamaları vb.) hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmak
Hedef 4.2: Sürdürülebilirlik odaklı projeler ve öğrenci etkinlikleri teşvik etmek
Hedef 4.3: Havacılık kurumlarıyla iş birliği içinde sosyal sorumluluk faaliyetleri düzenlemek
OLUMLU | OLUMSUZ | |
İÇSEL | Güçlü Yanlarımız | Zayıf Yanlarımız |
– Akademik kadromuzun alana özgü uzmanlardan oluşması, – Programın amaç, hedef ve müfredatın iç/dış paydaşların görüşleriyle şekillenmesi, – Öğrenci danışmanlıklarının sistematik bir şekilde yürütülmesi, – Öğrenci bilgilendirmelerinin MYO web sitesi, danışman WhatsApp grupları ve kampüs sistemi aracılığıyla hızlı bir şekilde yapılması. – Erasmus gibi hareketlilik imkanı. | – Laboratuvar altyapısının geliştirilme ihtiyacı, – Bilimsel yayın ve proje sayısının istenen düzeyde olmaması, – Uluslararası öğrenci sayısının düşük olması, – Havacılıkta kullanılan DCS sistemlerinin temin edilememesi. | |
DIŞSAL | Fırsatlarımız | Tehditlerimiz |
– Dış paydaşlarımızın ortak etkinlik yapmaya istekli olması, – Dış paydaşların var olan imkanlarını öğrencilerimize sunmaya açık olması, – Rektörlüğün akreditasyon sürecini desteklemesi, – Sivil havacılık sektörünün sürekli büyümesi. | – Programının zayıf yanlarından dolayı öğrencilerin memnuniyet oranının düşme ihtimali, – Diğer üniversitelerdeki benzer programlarla artan rekabet, – Havacılıkta küresel krizlerin (salgın, savaş, vb.) eğitime etkisi, – Sektördeki regülasyonların sık değişmesi. |
ULAŞTIRMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ KALİTE KOMİSYONU | ||
Sıra No | Adı Soyadı | Görevi |
1 | Öğr. Gör. Emre GÜL Ulaştırma Hizmetleri Bölümü Başkan Vekili | Başkan |
2 | Öğr. Gör. Mesut YETER Ulaştırma Hizmetleri Bölümü Öğretim Görevlisi | Üye |
3 | Öğr. Gör. Tuncay ŞAHİN Ulaştırma Hizmetleri Bölümü Öğretim Görevlisi | Üye |
ULAŞTIRMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ DANIŞMA KURULU | ||
Sıra No | Adı Soyadı, Kurumu/Paydaş Türü | Görevi |
1 | Öğr.Gör.Emre GÜL Ulaştırma Hizmetleri Bölüm Başkanı | Başkan |
2 | Öğr.Gör.Mesut YETER Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı Öğretim Görevlisi | Başkan Yardımcısı |
3 | Öğr.Gör.Tuncay ŞAHİN Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Öğretim Görevlisi | İç Paydaş/Üye |
4 | Zınar GEDİK Çelebi Hava Servisi A.Ş Batı Bölge İnsan Kaynakları Bölge Müdürü | Dış Paydaş /Üye |
5 | Ahmet TAŞKIRAN Çelebi Hava Servisi A.Ş Mardin İstasyon Müdürü | Dış Paydaş /Üye |
6 | Erkan VURGUN Çelebi Hava Servisi A.Ş Erzincan İstasyon Müdürü | Dış Paydaş /Üye |
7 | Ahmet Serkan PARMAKSIZOĞLU Çelebi Hava Servisi A.Ş Erzincan İstasyonu Postabaşı | Dış Paydaş /Üye |
8 | Halil Rahman TETİK Çelebi Hava Servisi A.Ş Kars İstasyon Müdürü | Dış Paydaş /Üye |
9 | Şilan AKTAŞ Çelebi Hava Servisi A.Ş Mardin İstasyonu Harekat Memuru | Dış Paydaş /Üye |
10 | Necati KARAÇAM Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı 2. Sınıf Öğrenci Temsilcisi | İç Paydaş/Üye |
11 | Ökkeş Miraç YILDIZ Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı 1. Sınıf Öğrenci Temsilcisi | İç Paydaş/Üye |
SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI
PAYDAŞ ANALİZİ
Paydaşların Belirlenmesi
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı olarak, eğitim-öğretim faaliyetlerimizin tüm aşamalarında doğrudan veya dolaylı etkiye sahip olan iç ve dış paydaşlarımız sistematik biçimde belirlenmiştir. Paydaş belirleme sürecinde aşağıdaki sorular esas alınmıştır:
- Faaliyetlerin yürütülmesi için kimlerle iş birliği yapılmalıdır?
- Faaliyetlerin yürütülmesi kimin çıkarlarını etkiler?
- Faaliyetler sonucunda kim(ler) bilgilendirilmelidir?
- Sürekli iyileştirme süreçlerinde kimlerin katkısı alınmalıdır?
Kullanılan Yöntem
Paydaşlar; “İç Paydaşlar” (yönetim, personel, öğrenciler vb.) ve “Dış Paydaşlar” (mezunlar, sektör temsilcileri, kamu kurumları vb.) olmak üzere iki temel gruba ayrılmıştır. Etki ve önem derecelendirmeleri 1–5 arasında Likert ölçekle yapılmış, ardından Etki × Önem = Skor formülü kullanılarak öncelik düzeyleri belirlenmiştir.
Tablo 1. Paydaş Etki/Önem Matrisi
ETKİ/ÖNEM | ZAYIF | GÜÇLÜ |
ÖNEMSİZ | İzle | Bilgilendir |
ÖNEMLİ | Çıkarlarını Gözet, Dahil Et | Birlikte Çalış |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Paydaş Analizi Tablosu
Sıra | Paydaş | Paydaş Türü | Etki | Önem | Skor | Öncelik | Öncelik Türü |
1 | Rektörlük | İç Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
2 | MYO Yönetimi | İç Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
3 | Öğrenciler | İç Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
4 | Akademik Personel | İç Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
5 | İdari Personel | İç Paydaş | 5 | 4 | 20 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
6 | Mezunlar | Dış Paydaş | 5 | 4 | 20 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
7 | Havalimanı İşletmecileri (DHMİ, TAV) | Dış Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
8 | Yer Hizmetleri Firmaları (Çelebi, HAVAŞ, FUGO, TGS) | Dış Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
9 | Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü | Dış Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
10 | MEB ve YÖK | Dış Paydaş | 5 | 4 | 20 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
11 | Staj Kurumları (Havayolları vb.) | Dış Paydaş | 5 | 5 | 25 | 1. Derece | Birlikte Çalış |
12 | İşveren Temsilcileri / Sektör Danışma Kurulu | Dış Paydaş | 4 | 4 | 16 | 2. Derece | Çıkarlarını Gözet, Dahil Et |
13 | Yerel Yönetimler | Dış Paydaş | 4 | 3 | 12 | 3. Derece | Bilgilendir |
14 | Basın-Yayın Kuruluşları | Dış Paydaş | 3 | 3 | 9 | 4. Derece | İzle |
15 | Sivil Toplum Kuruluşları (HAVADER vb.) | Dış Paydaş | 3 | 3 | 9 | 4. Derece | İzle |
16 | TÜBİTAK / TUBA | Dış Paydaş | 2 | 2 | 4 | 4. Derece | İzle |
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı olarak yürüttüğümüz paydaş analizi sonucunda, programın başarısını doğrudan etkileyen iç ve dış paydaşların büyük çoğunluğunun 1. derece öncelikli olduğu tespit edilmiştir. Özellikle Rektörlük, MYO Yönetimi, öğrenciler, akademik personel, mezunlar, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, yer hizmetleri ve havalimanı işletmeleri gibi aktörlerle iş birliği düzeyinin “Birlikte Çalış” stratejisiyle sürdürülmesi gerektiği belirlenmiştir.
Bu paydaşlar ile olan ilişkilerimiz, müfredat geliştirme, kalite güvencesi, staj koordinasyonu, mezun izleme, sektörel güncelleme ve dış paydaş danışma kurulu faaliyetleri gibi temel süreçlere doğrudan entegre edilmiştir. Bu sayede paydaşların program çıktıları üzerindeki etkileri izlenebilmekte ve geri bildirimleri sürekli iyileştirme mekanizmasına dahil edilmektedir.
2. ve 3. derece öncelikli paydaşlar (örneğin işveren temsilcileri, yerel yönetimler) ile olan ilişkiler ise belirli periyotlarla bilgilendirme, anket ve iş birliği protokolleri üzerinden sürdürülmektedir. Bu grupların da ilerleyen süreçlerde daha aktif paydaşlar haline gelmesi için stratejik katılım modelleri geliştirilmektedir.
4. derece öncelikli paydaşlar ise (örneğin vakıflar, basın, TÜBİTAK gibi kuruluşlar) şu aşamada daha çok izleme düzeyinde değerlendirilmektedir. Ancak ilerleyen dönemlerde proje, tanıtım ve sosyal katkı faaliyetlerinde bu paydaşlarla etkileşimin artırılması planlanmaktadır.
Bu sistematik analiz, paydaşlarımızla kurulan ilişkinin yalnızca biçimsel değil; aynı zamanda fonksiyonel, sürdürülebilir ve kalite odaklı bir zemine oturmasını sağlamaktadır. Elde edilen bulgular, MEDEK’in kalite güvence döngüsü çerçevesinde yürütülen tüm eğitim ve iyileştirme faaliyetlerinde rehberlik etmektedir.