Bilgisayar Programcılığı – MEDEK

Misyonumuz

Uluslararası standartlarda mesleki eğitim ile paydaşlarla iş birliği içerisinde olan, değişim ve yeniliğe açık, teknolojiye hakim, gerekli havacılık ve işletme bilgisiyle donanmış nitelikli elemanlar yetiştirmektir. 
 

Vizyonumuz

Sivil havacılık sektörünün gerektirdiği bilgi, beceri ve teknolojik standartlara sahip, yenilikçi, ulusal ve uluslararası platformlarda tanınan bir program olmaktır.

PROGRAM EĞİTİM AMAÇLARI (PEA)

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programının amaçları şu şekildedir:

Amaç 1:
Ulusal ve uluslararası sivil havacılık kuralları doğrultusunda, havaalanı, havayolu ve yer hizmetleri işletmelerinde operasyonel süreçleri yürütebilecek bilgi, beceri ve tutumlara sahip nitelikli ara eleman yetiştirmek.

Amaç 2:
Öğrencilerin müşteri memnuniyeti, hizmet kalitesi ve havacılık emniyeti ilkelerine uygun hareket edebilen, iletişim becerileri güçlü ve çözüm odaklı bireyler olmalarını sağlamak.

Amaç 3:
Mezunların, mesleki etik değerleri benimseyen; yaşam boyu öğrenme yaklaşımını sürdüren ve sektördeki teknolojik gelişmeleri takip edebilen bireyler olarak yetişmesini sağlamak.

Amaç 4:
Havacılık sektöründe toplumsal katkı sunabilecek, çevreye ve sürdürülebilirliğe duyarlı, toplumsal sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmek.

PROGRAM EĞİTİM HEDEFLERİ (PEH)

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği programı amaçları doğrultusunda oluşturulan hedefler ise şunlardır:

Hedef 1.1: Öğrencilere yer hizmetleri, yolcu hizmetleri ve uçuş operasyonlarına yönelik temel bilgi ve uygulamaları kazandırmak

Hedef 1.2: ICAO, IATA, SHGM gibi otoritelerin kuralları doğrultusunda süreç yönetimi bilgisi vermek

Hedef 1.3: Senaryo temelli uygulamalarla, yük planlaması, apron kuralları ve acil durum senaryoları üzerinde pratik yapmalarını sağlamak.

Hedef 2.1: Yolcu hizmetleri, müşteri ilişkileri ve şikâyet yönetimi alanlarında iletişim becerileri geliştirmek

Hedef 2.2: Emniyet kültürünü benimsetmek amacıyla sektöre özgü güvenlik farkındalık eğitimleri sunmak

Hedef 3.1: İş etiği, sorumluluk ve mesleki ilkelere yönelik farkındalık seminerleri düzenlemek

Hedef 3.2: Güncel havacılık teknolojileri ve dijital sistemlerle ilgili içeriklerin derslerde kullanılmasını sağlamak

Hedef 3.3: Sektörel gelişmeleri izlemeye yönelik teknik gezi, seminer ve mesleki sertifika programlarına yönlendirme yapmak

Hedef 4.1: Havacılıkta çevresel sürdürülebilirlik uygulamaları (karbon ayak izi, atık yönetimi, yeşil havalimanı uygulamaları vb.) hakkında bilgi ve farkındalık kazandırmak

Hedef 4.2: Sürdürülebilirlik odaklı projeler ve öğrenci etkinlikleri teşvik etmek

Hedef 4.3: Havacılık kurumlarıyla iş birliği içinde sosyal sorumluluk faaliyetleri düzenlemek

 

 

OLUMLU

OLUMSUZ

İÇSEL

Güçlü Yanlarımız

Zayıf Yanlarımız

–          Akademik kadromuzun alana özgü uzmanlardan oluşması,

–          Programın amaç, hedef ve müfredatın iç/dış paydaşların görüşleriyle şekillenmesi,

–          Öğrenci danışmanlıklarının sistematik bir şekilde yürütülmesi,

–          Öğrenci bilgilendirmelerinin MYO web sitesi, danışman WhatsApp grupları ve kampüs sistemi aracılığıyla hızlı bir şekilde yapılması.

–          Erasmus gibi hareketlilik imkanı.

–          Laboratuvar altyapısının geliştirilme ihtiyacı,

–          Bilimsel yayın ve proje sayısının istenen düzeyde olmaması,

–          Uluslararası öğrenci sayısının düşük olması,

–          Havacılıkta kullanılan DCS sistemlerinin temin edilememesi.

DIŞSAL

Fırsatlarımız

Tehditlerimiz

–          Dış paydaşlarımızın ortak etkinlik yapmaya istekli olması,

–          Dış paydaşların var olan imkanlarını öğrencilerimize sunmaya açık olması,

–          Rektörlüğün akreditasyon sürecini desteklemesi,

–          Sivil havacılık sektörünün sürekli büyümesi.

–          Programının zayıf yanlarından dolayı öğrencilerin memnuniyet oranının düşme ihtimali,

–          Diğer üniversitelerdeki benzer programlarla artan rekabet,

–          Havacılıkta küresel krizlerin (salgın, savaş, vb.) eğitime etkisi,

–          Sektördeki regülasyonların sık değişmesi.

 

ULAŞTIRMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ KALİTE KOMİSYONU
Sıra NoAdı SoyadıGörevi
1Öğr. Gör. Emre GÜL
Ulaştırma Hizmetleri Bölümü Başkan Vekili
Başkan
2

Öğr. Gör. Mesut YETER

Ulaştırma Hizmetleri Bölümü Öğretim Görevlisi

Üye
3

Öğr. Gör. Tuncay ŞAHİN

Ulaştırma Hizmetleri Bölümü Öğretim Görevlisi

Üye

 

 

ULAŞTIRMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ DANIŞMA KURULU
Sıra NoAdı Soyadı, Kurumu/Paydaş TürüGörevi
1

Öğr.Gör.Emre GÜL

Ulaştırma Hizmetleri Bölüm Başkanı

Başkan
2

Öğr.Gör.Mesut YETER

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programı Öğretim Görevlisi

Başkan Yardımcısı
3

Öğr.Gör.Tuncay ŞAHİN

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Öğretim Görevlisi

İç Paydaş/Üye
4

Zınar GEDİK

Çelebi Hava Servisi A.Ş Batı Bölge İnsan Kaynakları Bölge Müdürü

Dış Paydaş /Üye
5

Ahmet TAŞKIRAN

Çelebi Hava Servisi A.Ş Mardin İstasyon Müdürü

Dış Paydaş /Üye
6

Erkan VURGUN

Çelebi Hava Servisi A.Ş Erzincan İstasyon Müdürü

Dış Paydaş /Üye
7

Ahmet Serkan PARMAKSIZOĞLU

Çelebi Hava Servisi A.Ş Erzincan İstasyonu Postabaşı

Dış Paydaş /Üye
8

Halil Rahman TETİK

Çelebi Hava Servisi A.Ş Kars İstasyon Müdürü

Dış Paydaş /Üye
9

Şilan AKTAŞ

Çelebi Hava Servisi A.Ş Mardin İstasyonu Harekat Memuru

Dış Paydaş /Üye
10

Necati KARAÇAM

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı 2. Sınıf Öğrenci Temsilcisi

İç Paydaş/Üye
11

Ökkeş Miraç YILDIZ

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı 1. Sınıf Öğrenci Temsilcisi

İç Paydaş/Üye

SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ PROGRAMI

PAYDAŞ ANALİZİ

Paydaşların Belirlenmesi

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı olarak, eğitim-öğretim faaliyetlerimizin tüm aşamalarında doğrudan veya dolaylı etkiye sahip olan iç ve dış paydaşlarımız sistematik biçimde belirlenmiştir. Paydaş belirleme sürecinde aşağıdaki sorular esas alınmıştır:

  • Faaliyetlerin yürütülmesi için kimlerle iş birliği yapılmalıdır?
  • Faaliyetlerin yürütülmesi kimin çıkarlarını etkiler?
  • Faaliyetler sonucunda kim(ler) bilgilendirilmelidir?
  • Sürekli iyileştirme süreçlerinde kimlerin katkısı alınmalıdır?

Kullanılan Yöntem

Paydaşlar; “İç Paydaşlar” (yönetim, personel, öğrenciler vb.) ve “Dış Paydaşlar” (mezunlar, sektör temsilcileri, kamu kurumları vb.) olmak üzere iki temel gruba ayrılmıştır. Etki ve önem derecelendirmeleri 1–5 arasında Likert ölçekle yapılmış, ardından Etki × Önem = Skor formülü kullanılarak öncelik düzeyleri belirlenmiştir.

Tablo 1. Paydaş Etki/Önem Matrisi

ETKİ/ÖNEM

ZAYIF

GÜÇLÜ

ÖNEMSİZ

İzle

Bilgilendir

ÖNEMLİ

Çıkarlarını Gözet, Dahil Et

Birlikte Çalış

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı Paydaş Analizi Tablosu

Sıra

Paydaş

Paydaş Türü

Etki

Önem

Skor

Öncelik

Öncelik Türü

1

Rektörlük

İç Paydaş

5

5

25

1. Derece

Birlikte Çalış

2

MYO Yönetimi

İç Paydaş

5

5

25

1. Derece

Birlikte Çalış

3

Öğrenciler

İç Paydaş

5

5

25

1. Derece

Birlikte Çalış

4

Akademik Personel

İç Paydaş

5

5

25

1. Derece

Birlikte Çalış

5

İdari Personel

İç Paydaş

5

4

20

1. Derece

Birlikte Çalış

6

Mezunlar

Dış Paydaş

5

4

20

1. Derece

Birlikte Çalış

7

Havalimanı İşletmecileri (DHMİ, TAV)

Dış Paydaş

5

5

25

1. Derece

Birlikte Çalış

8

Yer Hizmetleri Firmaları (Çelebi, HAVAŞ, FUGO, TGS)

Dış Paydaş

5

5

25

1. Derece

Birlikte Çalış

9

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü

Dış Paydaş

5

5

25

1. Derece

Birlikte Çalış

10

MEB ve YÖK

Dış Paydaş

5

4

20

1. Derece

Birlikte Çalış

11

Staj Kurumları (Havayolları vb.)

Dış Paydaş

5

5

25

1. Derece

Birlikte Çalış

12

İşveren Temsilcileri / Sektör Danışma Kurulu

Dış Paydaş

4

4

16

2. Derece

Çıkarlarını Gözet, Dahil Et

13

Yerel Yönetimler

Dış Paydaş

4

3

12

3. Derece

Bilgilendir

14

Basın-Yayın Kuruluşları

Dış Paydaş

3

3

9

4. Derece

İzle

15

Sivil Toplum Kuruluşları (HAVADER vb.)

Dış Paydaş

3

3

9

4. Derece

İzle

16

TÜBİTAK / TUBA

Dış Paydaş

2

2

4

4. Derece

İzle

Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı olarak yürüttüğümüz paydaş analizi sonucunda, programın başarısını doğrudan etkileyen iç ve dış paydaşların büyük çoğunluğunun 1. derece öncelikli olduğu tespit edilmiştir. Özellikle Rektörlük, MYO Yönetimi, öğrenciler, akademik personel, mezunlar, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, yer hizmetleri ve havalimanı işletmeleri gibi aktörlerle iş birliği düzeyinin “Birlikte Çalış” stratejisiyle sürdürülmesi gerektiği belirlenmiştir.

Bu paydaşlar ile olan ilişkilerimiz, müfredat geliştirme, kalite güvencesi, staj koordinasyonu, mezun izleme, sektörel güncelleme ve dış paydaş danışma kurulu faaliyetleri gibi temel süreçlere doğrudan entegre edilmiştir. Bu sayede paydaşların program çıktıları üzerindeki etkileri izlenebilmekte ve geri bildirimleri sürekli iyileştirme mekanizmasına dahil edilmektedir.

2. ve 3. derece öncelikli paydaşlar (örneğin işveren temsilcileri, yerel yönetimler) ile olan ilişkiler ise belirli periyotlarla bilgilendirme, anket ve iş birliği protokolleri üzerinden sürdürülmektedir. Bu grupların da ilerleyen süreçlerde daha aktif paydaşlar haline gelmesi için stratejik katılım modelleri geliştirilmektedir.

4. derece öncelikli paydaşlar ise (örneğin vakıflar, basın, TÜBİTAK gibi kuruluşlar) şu aşamada daha çok izleme düzeyinde değerlendirilmektedir. Ancak ilerleyen dönemlerde proje, tanıtım ve sosyal katkı faaliyetlerinde bu paydaşlarla etkileşimin artırılması planlanmaktadır.

Bu sistematik analiz, paydaşlarımızla kurulan ilişkinin yalnızca biçimsel değil; aynı zamanda fonksiyonel, sürdürülebilir ve kalite odaklı bir zemine oturmasını sağlamaktadır. Elde edilen bulgular, MEDEK’in kalite güvence döngüsü çerçevesinde yürütülen tüm eğitim ve iyileştirme faaliyetlerinde rehberlik etmektedir.

 

SHUİ Öğrenci Memnuniyet Anketiword
SHUİ Danışman Değerlendirme Anketiword
SHUİ Öğrenci Staj Memnuniyet Anketiword
SHUİ Mezun İzleme Formuword